بادامچیان از افزایش وابستگی بودجه به نفت انتقاد کرد

عقب‌گرد 29 میلیارد دلاری وابستگی بودجه به نفت

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی با تأکید بر این که قرار بود سهم نفت از درآمدهای بودجه تنها 26 میلیارد دلار باشد، گفت: حرکت به عقب بودجه، سهم نفت از این درآمدها را به بیش از دو برابر یعنی حدود 55 میلیارد دلار افزایش داده است.

"اسدالله بادامچیان" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت افزود: بر اساس اصل 53 قانون اساسی، باید همه هزینه‌ها و درآمدهای دولت در بودجه سالانه کشور پیش‌بینی و لحاظ شود.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متأسفانه در 30 سال گذشته اصل 53 قانون اساسی به طور کامل اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: سال گذشته طرحی را در مجلس تدوین کردیم که بر اساس آن دولت موظف می‌شود همه دریافتی‌ها و پرداختی‌هایش را در لایحه بودجه سالانه لحاظ کند.

به موجب اصل ۵۳قانون اساسی، همه دریافت‌های دولت در حساب‌های خزانه‏داری کل متمرکز می‌شود و همه پرداخت‌ها در حدود اعتبارهای مصوب به موجب قانون انجام می‌گیرد.

 

بررسی همه دخل و خرج  دولت و وضعیت انفال در بودجه 91

بادامچیان با بیان این که بودجه امسال هنوز در بر دارنده فهرست کامل دخل و خرج‌های دولت نیست، تأکید کرد: از سال آینده طرح اجرای کامل اصل 53 قانون اساسی، باید در بودجه‌نویسی دولت، لحاظ شود.

این نماینده همچنین اظهار کرد: موضوع انفال (اموالی که به مقام امامت و رهبری تعلق دارد) از سال آینده به طور دقیق و مشخص در برنامه بودجه پیش‌بینی و بررسی می شود.

  

انتقاد از اعلام نکردن آمارها وارد است، اما سیاسی نشود

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس، با بیان این که مسئولان کشور امارهای دقیق اقتصادی را می‌دانند، یادآور شد: انتشار اخبار مربوط به ناهماهنگی آمار یا عدم اعلام آنها، اگرچه انتقاد واردی است، اما در برخی از شرایط، رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته و موضوع را از اصل خود منحرف کرده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا